Breadcrumb

Mainz – First Impression/Erster Eindruck

15/03/2019 - 10:49-0 Comments by | venezuela flag

Mainz 360

Hello @germanizers!

I am reaching out to you in this occasion, since I am already living in Mainz and wanted to share my first impressions of the city with all of you. Now… here’s the question… how did I ended up here?

Mainzer Dom

I- The Hochschule Mainz (University of Applied Sciences in Mainz) offers a interesting degree called “Zeitbasierte Medien”, also known as “Media Design” or “Mediendesign”. I have been interested in audiovisual content since time immemorial, so that was one of the reasons of my decision.

II- Mainz has many cities nearby e.g. Frankfurt + Frankfurt’s Airport is just 20 minutes away from Mainz.

III- Mainz is a pretty city suitable for students! (Germans + Internationals)

First Impressions:

-Mainz is a kind of hipster city full of conceptual stores and pastel-coloured buildings.

-The Erasmus in both the JGU and in the Hochschule Mainz create a comfy international atmosphere.

-There are bikes all around the place here!

What’s going on:

  • I am already settled in the Studentenwohnheim in Mainz after being overwhelmed by the responsibilities [the perks of living in an “Einzelapartment” ] mentioned by the “Haustutor”.
  • We, the students of Media design, were introduced to the University with the Welcome Week; a week full of activities and workshops. 
  • A boat party will take place on Saturday!

Wish me luck,

Andres.

Mainz 360

Hallo @germanizers,

Nun setzte ich mich mit euch in Verbindung, da ich bereit in Mainz wohne und von daher wollte ich meine bisherigen Erfahrungen und mein erster Eindruck von Mainz mit euch teilen. Die Frage lautet jetzt… warum habe ich mich für Mainz entschieden?

Mainzer Dom

I- Die Hochschule Mainz bietet ein interessantes Studium an, das Zeitbasierte Medien (Media design – Mediendesign) heißt. Seit eh und je hatte ich Interesse an Audiovisuellen Materiellen und eine der Gründe wofür ich mich dazu entschlossen habe liegt daran.

II- Mainz verfügt über viele Städte in der Nähe bspw. Frankfurt. Darüber hinaus ist der Flughafen Frankfurts nur 20 Minuten von Mainz entfernt.

III- Mainz eignet sich am besten für Studenten! (Deutsche + Internationale)

Erste Eindrücke:

  • Mainz ist halt eine Hipster-Stadt voller Konzeptuellen Geschäfte und pastellfarbenem Gebäude.
  • Das Erasmus, sowohl in der JGU, als auch in der Hochschule Mainz bietet eine Internationale und bequeme Atmosphere an.
  • Fahrräder sind überall!

Was passiert gerade:

  • Ich habe mich schon in der Studentenwohnheim eingelebt, obwohl ich mich ein bisschen überwältigend fühlte, als der Haustutor alle die Verantwortungen des Einzelwohnen genannt hat, welche ich übernommen muss.
  • Die Media Design Studenten- darunter ich- wurden in der Hochschule mit einer Orientierungswoche voller Aktivitäten und Workshops eingeführt.
  • Eine Boat Party findet am Samstag statt!

Drücken Sie die Daumen für mich!

Andres.

Tags: Accommodation, Career, Everyday Life, First Steps in Germany, German Blog Post, German Cities, Student Life

Comments

No Comments

(required)
(required will not be published)

Back to top